دسته‌بندی نشده

انواع سیستم اعلام حریق

انواع سیستم اعلام حریق

انواع سیستم اعلام حریق

در این مطلب راجع به انواع سیستم اعلام حریق  صحبت خواهیم کرد سیستم های اعلام حریق انواع گوناگونی و مدل های متنوعی دارد که در حالت کلی می توانیم :

 

سیستم اعلام حریق هشدار دستی

ابتدایی ترین نوع سیستم که استفاده از آن تقریبا منسوخ شده است که  در اصل فقط یک سوئیچ است که در هنگامی که یک شخص حس می کند آتش سوزی رخ داده است توسط ساکنان با دستگیره اطلاع رسانی سیستم هشدار را فعال می کند. ایستگاه های کشش باید طوری قرار بگیرند که پیدا کردن آنها برای سرنشینان آسان باشد. آنها معمولاً در امتداد مسیرهای رفت و آمد  قرار دارند که هنگام خروج از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

آشکارسازها در انواع مختلفی وجود دارند. دسته های اصلی آشکارسازهای حرارت ، دود و شعله هستند. در هر طبقه انواع متعدد  وجود دارد. بحث در اینجا محدود به مواردی است که بیشتر برای تشخیص حریق ساختمان و فعال سازی زنگ هشدار استفاده می شود. انواع مختلفی از آشکارسازها ، مانند آشکارسازهای شعله ، در درجه اول برای فعال کردن سیستم های سرکوب استفاده می شود.

آشکارسازهای حرارتی

اساسی ترین دستگاه های تشخیصی حرارت هستند. آنها در انواع مختلف موجود هستند که به دو دسته عمده تقسیم می شوند؛ نقطه ای  و خطی

آشکارسازهای نقطه ای به صورت  واحد در سراسر منطقه حفاظت شده نصب شده اند. آشکارسازهای خطی یک پوشش  در سراسر منطقه پوشش ارائه می دهد ولی  بیشتر از آشکارسازهای نقطه ای استفاده می شود ، زیرا آشکارسازهای نوع خطی فقط برای موقعیتهای خاص استفاده می شوند.

آشکارسازهای حرارتی نقطه ای معمولاً براساس دما عمل میکند و سرعت افزایش  دمای محیط را در نظر میگیرند ، همانطور که از نامش مشخص است ، در دمای خاصی کار می کند. آشکارسازها براساس افزایش دما  با توجه به سرعت فعال می شوند.

این آشکارسازها برای استفاده در مناطقی که ممکن است در شرایط عادی داغ شوند ، مناسب تر است ، مانند آشکارسازها در انبارهایی که کنترل دما ندارند. آشکارسازهای نصب شده در سطح سقف ممکن است از گرمای جمع شده در پشت بام در طول روز کاملاً گرم شوند. این افزایش دما به تدریج اتفاق می افتد و بنابراین سیستم اعلام حریق برای این افزایش دما واکنشی ندارد.

آشکارسازهای دود

در انواع مختلفی موجود است. آشکارسازهای دود فوتوالکتریک بر اساس پراکندگی نور در محفظه تشخیص آشکارساز عمل می کنند. نور از داخل محفظه بیرون زده و در صورت برخورد با دود پراکنده می شود. این نور که از دود داخل محفظه منعکس می شود ، توسط یک فتوسل تشخیص داده می شود.

آشکارسازهای دود یونیزه (رایج ترین در مصارف خانگی) ذرات موجود دود در هوا را تشخیص می دهند. با عبور دود از محفظه ، ذرات یونیزه می شوند. این ذرات ممکن است توسط صفحات باردار در آشکارساز تشخیص داده شوند. آشکارسازهای دود نیز در ترکیب با آشکارساز گرما موجود است . آشکارساز نوع پرتو  زمانی کار می کند که پرتو با پوشاندن دود بین امیتر و گیرنده لیزر قطع می شود. این آشکارسازها بیشتر در مناطق دارای فضاهای باز بزرگ استفاده می شوند.

 

ایده پرداز الکتریک  از بهترین منابع برای نصب  سیستم اعلام حریق اصفهان ، است. که شامل  الزامات طراحی ، نصب ، بازرسی ، آزمایش و نگهداری است.

سیستم های تشخیص و هشدار بخش مهمی از فرایند کلی حفاظت از آتش شما هستند. کشف زود هنگام آتش سوزی به حفاظت از سرنشینان ساختمان ، محدود کردن خسارت اموال و به حداقل رساندن وقفه در کار شما کمک می کند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *