دسته‌بندی نشده

قیمت سیستم اعلام حریق

قیمت سیستم اعلام حریق

قیمت سیستم اعلام حریق

احتمال وقوع آتش سوزی در همه مکان ها و برای همه افراد وجود دارد. اتفاق ناخوشایندی که در صورت عدم آمادگی لازم می تواند خسارات جبران ناپذیر جانی و مادی از خود به جای بگذارد. کمتر کسی را می توان یافت که حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو و خسارات شدید آن را فراموش کرده باشد. به همین دلیل در انتخاب سیستم اعلام حریق مناسب باید به کیفیت تجهیزات بیشتر از قیمت آن اهمیت داد. در این مقاله فاکتورهای  تاثیرگذار در قیمت سیستم اعلام حریق را باهم مرور خواهیم کرد.

احتمال آتش سوزی

 

فاکتورهای تاثیر گذار در قیمت سیستم اعلام حریق

سیستم های اعلام حریق دارای رنج قیمت متنوعی هستند. به طور کلی پنج  عامل تاثیرگذار را در قیمت سیستم اعلام حریق در اصفهان می توان ذکر کرد.

  • نوع برند سیستم اعلام حریق

سیستم های اعلام حریق با توجه به کشور سازنده و شرکت تولید کننده قیمت های مختلفی دارند. مثلا سیستم های اعلام حریق ایرانی مقرون به صرفه تر هستند و قیمت سیستم اعلام حریق آمریکایی از نمونه آسیایی آن بیشتر است.

2)داشتن استاندارد های بین المللی و ملی

هر چقدر سیستم‌های اعلام حریق تولید شده یک شرکت بتواند استاندارد های بین المللی و  سازمان آتش نشانی ملی ایران را کسب کند،  قیمت و ارزش بالاتری هم دارد.

  • کاربری ساختمان محل استفاده

کاربری ساختمان محل استفاده در تعیین قیمت سیستم اعلام حریق نقش اساسی دارد. هر چقدر کاربری یک مکان حساس تر باشد، به سیستم اعلام حریق پیشرفته تر نیز نیاز است. نوع و تعداد دتکتورهای استفاده شده در طراحی یک سیستم اعلام حریق، در قیمت نهایی آن نقش  اساسی دارد.

  • بزرگی فضای مورد استفاده

در تعیین قیمت سیستم اعلام حریق تعداد اجزای تشکیل دهنده آن خیلی تاثیر گذار است. کاملا مشخص است که هر چقدر فضا بزرگتر باشد، تعداد مناطق حفاظتی هم بیشتر خواهد بود. با افزایش تعداد زون های حفاظتی یک سیستم اعلام حریق، قیمت پنل مرکزی سیستم اعلام حریق و تجهیزات  جانبی آن هم بیشتر خواهد بود.

  • نوع سیستم اعلام حریق مورد استفاده

سیستم های اعلام حریق به سه نوع کلی متعارف، آدرس پذیر و بی سیم تقسیم می شوند. به طور کلی قیمت سیستم اعلام حریق آدرس پذیر بخاطر تکنولوژی بالاتر آن از قیمت سیستم  اعلام حریق متعارف بالاتر است. قیمت تجهیزات سیستم های  اعلام حریق بی سیم گرانتر است، ولی با احتساب هزینه های نصب و نگهداری و حذف قیمت سیم و کابل و داکت ها در کل قیمت سیستم اعلام حریق بی سیم کمتر تمام می شود.

  • هزینه های مربوط به طراحی و نصب سیستم اعلام حریق

صرف نظر از قیمت تجهیزات سیستم اعلام حریق باید هزینه های طراحی و نصب آن را هم در قیمت نهایی سیستم اعلام حریق لحاظ کرد. طراحی و نصب سیستم های اعلام حریق باید به افراد متخصص واگذار شود، تا با کمترین هزینه بالاترین کارایی به دست آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *