دسته‌بندی نشده

اجزای سیستم اعلام حریق

اجزای سیستم اعلام حریق

اجزای سیستم اعلام حریق تجاری

قبل از اینکه در مورد اجزای سیستم اعلام حریق صحبت کنیم همه میدانیم سیستم های اعلام حریق برای هر ساختمان تجاری ضروری هستند. این سیستم ها مردم را از وجود آتش به صورت زود هنگام  آگاه می کنند تا سرنشینان بتوانند به محل ایمنی برسند و عوامل آتش نشانی و  اورژانس می توانند اقداماتی را  انجام دهند. سیستم های اعلام حریق مدرن دارای اجزای مختلفی هستند که در این پست به آنها می پردازیم.

دستگاه های راه اندازی زنگ هشدار

همه ی برندهای  سیستم اعلام حریق  اصفهان  نیاز به توانایی تشخیص وقوع یک حادثه آتش سوزی اضطراری دارند. این تشخیص می تواند به شکل آشکارساز دود ، آشکارساز CO2 ، آشکارساز گرما یا سایر اجزای فعال کننده حسگر باشد. همچنین می تواند به صورت یک اهرم یا سیستم کشش باشد تا در مواردی که فردی آتش می بیند و می تواند سیستم هشدار را فعال کند ، استفاده شود. اکثر سیستم های اعلام حریق دارای ترکیبی از این آشکارسازها هستند که به طور استراتژیک در سراسر ساختمان فاصله دارند.

دستگاه های اعلام هشدار آتش

هنگامی که یک هشدار آتش سوزی هشدار دریافت می کند ، باید آتش نشانی یا نگهبان ساختمان را مطلع  کند. دستگاه های اطلاع رسانی اعلام حریق شامل مواردی مانند چراغ های چشمک زن ، بوق و زنگ است.

کنترل پنل اعلام حریق

این مغز اجزا سیستم اعلام حریق است و به طور کلی داده های همه دستگاه های مختلف در سراسر ساختمان را مدیریت می کند و همچنین جایی است که کاربران می توانند اطلاعات را مشاهده کرده و همچنین ببینند که آیا تعمیر و نگهداری یا خطایی وجود دارد که باید رسیدگی شود. کنترل پنل اعلام حریق منبع کدهای عیب یابی است که در مواقع نیاز سیستم با سایر اجزا  ارتباط برقرار می کند. برخی از تابلوهای کنترل اعلام حریق دارای کارت مدار قابل تعویض هستند.

منبع تغذیه پشتیبان

هشدار دهنده های حریق باید در همه زمان ها ، از جمله هنگام قطع برق کار کنند. منبع تغذیه پشتیبان بخشی ضروری برای حفاظت از ساختمان است و در صورت عدم دسترسی به منبع معمول ، منبع تغذیه جایگزینی به سیستم می دهد. منابع تغذیه پشتیبان معمولاً از باتری های 6 ولت یا 12 ولت تشکیل شده و به کنترل پنل متصل می شوند. در صورت نیاز ، کنترل پنل آنها را شارژ می کند و برای اطمینان از در دسترس بودن آنها نظارت می کند.

کنترل از راه دور و صفحه نمایش

اگر یک ساختمان بسیار بزرگ است ، بررسی همه تابلوهای کنترل مختلف می تواند زمان بر باشد. یک اعلان کننده از راه دور می تواند به کاربران این امکان را بدهد که در صورت لزوم تمام هشدارهای آتش سوزی را در سراسر ساختمان بررسی ، فعال و غیرفعال کنند. دستگاههای اعلام کننده از راه دور مانند این معمولاً در ساختمانهای کوچکتر دیده نمی شوند ، مگر در مواردی که با کد مورد نیاز است.

رابط ایمنی ساختمان

برخی از هشدارهای آتش سوزی نیز برای تعامل با کل ساختمان در صورت آتش سوزی ساخته شده است. این جزء می تواند مستقیماً با ساختمان تعامل داشته باشد. در مواقع اضطراری ، اعلام حریق می تواند درها را باز نگه دارد تا افراد بتوانند فرار کنند ، درها را ببندند تا دود به افراد آسیب نرساند ، آسانسورها و موارد دیگر را کنترل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *